Claudio Guido Cimarella

Operatore Territoriale In Servizi Ausiliari E Di Monitoraggio Per Il Microcredito (tutor) at Ente Nazionale per il Microcredito

Claudio Guido Cimarella is a seasoned professional with extensive experience in consultancy and cooperative oversight. Currently serving as the Commissario governativo e liquidatore di enti cooperativi at the Ministero delle Imprese e del Made in Italy since April 2021, Claudio also operates as a legal and organizational consultant since 1997. Additional roles include being a tutor and regional operator in microcredit services for the Ente Nazionale per il Microcredito and Microcredito D'Impresa, alongside various positions involving cooperative auditing and mentorship within organizations like U.N.C.I. and Mikro Kapital S.p.A. Claudio's background is complemented by a degree in Giurisprudenza from Sapienza Università di Roma, obtained between 1981 and 1986.

Links


Org chart

No direct reports

Teams

This person is not in any teams


Offices

This person is not in any offices


Ente Nazionale per il Microcredito

L’Ente Nazionale per il Microcredito è un ente pubblico non economico che esercita importanti funzioni in materia di microcredito e microfinanza, a livello nazionale ed internazionale. In particolare: - promozione, indirizzo, agevolazione, valutazione e monitoraggio degli strumenti microfinanziari promossi dall’Unione Europea e delle attività microfinanziarie realizzate a valere sui fondi comunitari; - monitoraggio e valutazione delle iniziative italiane di microcredito e microfinanza; - promozione e sostegno dei programmi di microcredito e microfinanza destinati allo sviluppo economico e sociale del Paese, nonché ai Paesi in via di sviluppo e alle economie in transizione.


Industries

Employees

11-50

Links