Simone Franchina

Chief Technology Officer at Italia non profit

Simone Franchina has a diverse work experience in the field of technology, design, and non-profit organizations. Starting in 2005, they worked as a Designer at kutcommunication until 2007. In 2006, they founded Rubamatic. Simone then went on to work as an Art Director at Me-Mo Magazine from 2014 to 2015 and later at Libre from 2012 to 2017. Currently, Simone is serving as the Chief Technology Officer at Italia non profit, where they are responsible for implementing innovative digital projects within the non-profit sector.

Simone Franchina attended Politecnico di Torino from 2001 to 2012, where they pursued a degree in Graphic and Virtual Design, specializing in Graphic Design.

Location

Turin, Italy

Links


Org chart

No direct reports

Teams

This person is not in any teams


Offices

This person is not in any offices


Italia non profit

Italia non profit è la più grande community del non profit, punto d’incontro e di riferimento per enti, operatori del Settore, aziende, fondazioni e cittadini. Siamo una piattaforma indipendente e crediamo che la crescita del non profit possa fare la differenza per il Sistema Paese. Ogni giorno realizziamo progetti digitali innovativi per chi dona, per chi lavora nel non profit, per i volontari e per chi investe nel sociale: mettiamo a disposizione del Settore i migliori dati, informazioni, prodotti e tecnologie disponibili. I nostri compagni di viaggio sono: Enti non profit, Aziende che fanno CSR, Banche e Assicurazioni, Fondazioni Filantropiche e Donatori. italianonprofit.it | granter.it. | fornonprofit.it Siamo una società ibrida, innovativa a vocazione sociale e le nostre priorità sono - La community, senza la quale il nostro muoverci sarebbe pura entropia - I nostri partner e le relazioni che fanno impatto - La nostra indipendenza che ci permette di fare ciò che amiamo


Industries

Headquarters

Milano, Italy

Employees

11-50

Links